2013-03-05 | 20:06:06

Färsk fettuccine med bacon- och tomatsås

Kan konstatera att matbloggandet fortsätter (ingen klagar i alla fall!). Idag lagade jag en oförskämt lätt maträtt, fast som ändå är väldans god om jag får säga det själv. Färsk fettuccine med bacon- och tomatsås är den perfekta studentmaten och kräver inte alls många ingredienser:
 
• fettuccine (eller annan pasta)
• 1 gul lök
• 1-2 paket bacon
• krossade tomater
• 1/2 köttbuljongstärning
• vatten
• kryddor, t ex peppar och oregano
Detta är the basics (sen kan man piffa upp det med kapris, oliver osv...).
Först hackar man lök och bacon i strimlor. Sedan ska dessa förstekas i en djup stekpanna.
När bacon och lök fått lite färg är det dags att tillsätta de krossade tomaterna och buljongtärningen. Vid behov kan såsen spädas ut med vatten, beroende på hur tjock man vill att den ska vara. Vid det här laget kan kryddor och extra ingredienser tillsättas, personligen valde jag kapris. Låt såsen koka upp samtidigt som man kokar pastan.
Voila! Förhoppningsvis ser maten ut såhär när man är klar. 
Postat i: Mumsigt | Kommentarer (4) Permalink | Trackbacks ()


Kommentarer
Postat av: Emmy

Najzz så enkelt, får testa mig på en vegetarisk version tror jag!!

2013-03-05 @ 22:01:18
URL: http://enugglaimossen.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Detta verkar vara vansinnigt gott!

2013-03-06 @ 18:10:16
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Lena

Men åh, det såg ju underbart ut!

2013-03-06 @ 19:55:42
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: Klara-Sofia

Ser galet gott ut :)

2013-03-08 @ 04:33:44
URL: http://knaper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
MUSIK FÖR IDIOTER
Michelle Cañada

Michelle
Michelle 20 år.
Bor i Stockholm och läser till civilingenjör i Industriell Ekonomi på KTH, men är ursprungligen från Nyköping/Oxelösund. Här kan ni följa min väg mot mina drömmar.

Kontakt: [email protected]

© Michelle Cañada
Ej tillåtet att kopiera bilder utan att länka, alternativt be om lov först.
bloglovin