2012-09-11 | 18:07:00

Q/A

 
Berätta om ett musikminne.
Mitt starkaste musikminne måste vara Mando Diao-konserten för lite mer än tre år sedan. Jag och min bästa vän fick ett infall av spontanitet och köpte biljetter till konserten samma dag som den var och åkte upp till Stockholm. Vi hade inte direkt lyssnat på Mando tidigare, men det skulle visa sig bli ett av mina absoluta favoritband. Kommer aldrig glömma dunkandet i hjärtat när "Gloria" spelades.
 
Vilka bloggar läser du/favoritbloggar?
Oj, jag läser så himla många bloggar. Följer särskilt noga mina vänners bloggar, Nordlings och Emmas, eftersom vi bor på olika ställen. Men om jag bara skulle få läsa en enda blogg för resten av mitt liv, så skulle det vara Emmylinnea, mest för att hon tar helt fantastiska bilder som man kan stirra på i evigheter.
 
Var hittar du inspiration?
Verkligen ÖVERALLT. Kan vara låttexter som beskriver min livssituation. Kan vara andra bloggar som ger idéer. Kan vara naturen och omgivningar som bara skriker att jag måste ta en bild. Kan vara vad som helst som ger inspiration.


Har du filmtips?
Åh, är tyvärr skitdålig på filmtips. Jag är lite mainstream när det gäller filmer, så ser bara vad alla andra redan har sett. Men personligen är jag en riktig sucker för Kill Bill-volymerna.

Om du hade en hund, vad skulle den heta?
Skulle hellre ha en katt, men om jag måste så skulle hunden heta Mozart eller Einstein.
 
Om du hade en tatuering, vad skulle den vara och var skulle den sitta?
Det skulle vara en tatuering med dolt budskap, t.ex. ett kinesiskt tecken, och den skulle sitta på ett ännu mer dolt ställe (kanske på rumpan??!! Skämt åsido).
 
Hur lång är du?
1,63 stolta meter över havet!
 
Får man fråga var den vackra halsduken är köpt?
Den är från Monki och inhandlad ganska nyligen!
 
Bästa plagget?
Ett par svarta, höga Cheap Monday i Second Skin-modellen sitter aldrig fel.

 
Hur kom du på ditt bloggnamn?
Bra fråga... Det har hängt med sedan jag började blogga i tvåan på gymnasiet. Tyckte väl att det var lite fyndigt på den tiden, men har egentligen i koppling till verkligheten! Typ så, haha.
 
Vilken musik lyssnar du på?
Främst alternativ rock. Mycket svenska artister och band. Lite klubb om jag är på danshumör. Lite av allt, förutom country kanske... 
 
Vilken är din favoritlåt?
"Bliss" av Muse. Så. himla. bra.
 
Hej, jag är lite intresserad utav din utbildning, skulle du kunna berätta lite mer om den vad du tycker om den hittills, vilken inriktning du läser och om du har något annat värt att nämna. Undrar också om du vet vad intagningspoängen var i år.
Jag läser till civilingenjör i Industriell Ekonomi på KTH i Stockholm. Hittills kan jag väl säga att utbildningen varit allt man förväntat sig och lite till. Vi har haft tre veckors mottagning (massa intro, lära-känna-varandra-aktiviteter och fester, fester, fester) och nu har vi precis börjat på allvar. Tempot är högt men studiemiljön är fantastisk och man kommer lätt in i det. Kan definitivt rekommendera detta till dig som funderar! Intagningspoängen var 21,7 i första urvalsgruppen eller 1,7 på högskoleprovet.
Postat i: Frågor och svar | Kommentarer (1) Permalink | Trackbacks ()


Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Kul att läsa svaren på frågorna :)

Svar: Tack så mycket :)

2012-09-12 @ 13:44:28
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
MUSIK FÖR IDIOTER
Michelle Cañada

Michelle
Michelle 20 år.
Bor i Stockholm och läser till civilingenjör i Industriell Ekonomi på KTH, men är ursprungligen från Nyköping/Oxelösund. Här kan ni följa min väg mot mina drömmar.

Kontakt: [email protected]

© Michelle Cañada
Ej tillåtet att kopiera bilder utan att länka, alternativt be om lov först.
bloglovin