2013-03-08 | 13:05:56

En dag som man kan leva länge på

Precis som rubriken lyder hade jag en sån HIMLA FIN dag igår med finbesök från Paris i form av bästa Nordling! Vi startade dagen med ett förmiddagsbesök i Gamla stan hos Lisa i hennes übermysiga lägenhet.
Där bjöds det på gulliga minimuffins och såndär saft som gör att man alltid säger: "Åh, det smakar ju som piggelinglass!!!"
Sedan gick vi ut och gjorde Gamla stan osäkert och Lisa lekte reseguide.
Jag och Nordling fortsatte sedan vidare och låtsades vara turister (en man började faktiskt prata engelska med oss (en vanlig företeelse när jag är asiatisk och dessutom har kameran runt halsen)).
Tog en tur till innerstaden och kollade tyger på Ohlssons. Sedan tog vi oss upp för den oändligt långa Malmskillnadstrappan på vår väg till ...
... Vigårda! Nordling visade mig detta supertrevliga, mycket lyxigare hamburgehaket (McDonald's, släng dig i väggen!) och där åt vi den godaste burgaren jag någonsin ätit.
Blev sedan ett besök på Americana Classic Vintage där de hade hemskt fina jeansjackor.
Avslutningsvis hamnade vi på KTH och tog en fika i kårhusets café. En suverän dag helt enkelt! 
Postat i: Fotografier Livet | Kommentarer (9) Permalink | Trackbacks ()


Kommentarer
Postat av: Towe

så fin blogg du har!

Svar: Men åh, tack!!!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 14:11:44
URL: http://sekvens.blogg.se
Postat av: Lisa

Hallå, kan du inte ge lite tips på mysiga fik på Söder? Antar att du hänger där en del haha. Där man kan fika en god varm choklad eller chai-latte(obs viktigt!!) och mysiga bakverk! Som typ inte är Cafe String, det känns så himla hipster liksom, haha..please? :*

Svar: Haha, visste inte att jag uppfattades som en södermänniska! Ärligt talat brukar jag inte hamna mer söderut än i Gamla stan, men tänkte utforska Söder nu när det blir varmare. Fast känns svårt att hitta nåt som inte är hipster där haha??? Jag återkommer!!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 15:01:18
URL: http://lefucked.blogg.se
Postat av: Lisa söderin

fiiiint!!!!

Svar: Visst var det???!!! Hihi
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 16:34:06
Postat av: R E B E C C A J O H N N Y S D O T T E R

men åh, vilka fina bestyr!

Svar: Men eller hur!!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 17:09:24
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: DIANA ÖSTERBERG

va fina bilder!

Svar: Tackar!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 18:21:43
URL: http://dianaosterberg.blogg.se
Postat av: Ida

Vad mysigt! Den där hamburgaren såg inte dåligt god ut!

Svar: Hamburgaren var stört god, och lite nyttig till och med!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 19:52:59
URL: http://idasivertsson.blogg.se
Postat av: frida

åh det så virkelig herlig ut!<3

Svar: Ja! <3
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 20:02:08
URL: http://fridaxiang.blogg.no/
Postat av: Klara

Jättefina bilder! Väll jättegärna till Americana Classic Vintage någon gång.

Svar: Tack!! Ja ta dig dit, rekommenderar det starkt!
Michelle Cañada

2013-03-08 @ 21:32:27
URL: http://antikvariat.blo.gg
Postat av: Jemina

heej! har läst din blogg länge nu men aldrig kommenterat. Älskar din spontaniter (skrivs det så haha?) och det mysiga bilder. Har du månne instagram? :))

mvh, studerande från Finland ^^

Svar: Hej!! Tack, vad glad jag blir! Kul att du gillar det! Har dock inte instagram eftersom jag har en "stenålderstelefon", alltså inte en smartphone hehe. Hoppas du fortsätter läsa, kramar!
Michelle Cañada

2013-03-12 @ 19:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
MUSIK FÖR IDIOTER
Michelle Cañada

Michelle
Michelle 20 år.
Bor i Stockholm och läser till civilingenjör i Industriell Ekonomi på KTH, men är ursprungligen från Nyköping/Oxelösund. Här kan ni följa min väg mot mina drömmar.

Kontakt: [email protected]

© Michelle Cañada
Ej tillåtet att kopiera bilder utan att länka, alternativt be om lov först.
bloglovin