2012-09-14 | 17:18:05

Långsam-hjärndöd-gå-in-i-väggen-stil

 
f är begränsad på [a,b].
f är Riemannintegrerbar över [a,b] om till varje tal ε > 0 finns trappfunktioner Φ och ψ sådana att Φ(x) ≤ f(x) ≤ ψ(x) som uppfyller att I(ψ)-I(Φ) < ε.
Man kan visa att det finns precis ett tal λ så att I(Φ) ≤ λ ≤ I(ψ) för alla Φ, ψ som uppfyller Φ(x) ≤ f(x) ≤ ψ(x). 
 
 
Jag fattar ingenting.
Verkligen ingenting.
Orkar inte med grekiska bokstäver och ser civilingenjörsexamen långt bortom horisonten. Eller nej, jag ser den inte alls. Fattar. Inte. Hur jag ska klara detta. Frågetecken. Femtioelva deadlines att hålla i huvudet och blir alldeles lamslagen. Stirrar på mina papper. Läser lite teori som går rätt ut ur minnet. Pluggar och deppar, halvt om halvt. Hinner inte prata med mina kära vänner. Hinner egentligen inte göra detta inlägg. Hinner inte ikapp tiden. Äsch.
Postat i: Livet | Kommentarer (4) Permalink | Trackbacks ()


Kommentarer
Postat av: Nordling

DU KLARAR ALLT!

Svar: Naaaw. Lovar att du ska få prata av dig med mig, måste bara få kontroll över situationen först. Typ sluta få gråtattacker för att jag känner mig sämst i klassen osv... Haha. SEN HÖRS VI.
Michelle Cañada

2012-09-14 @ 19:48:51
URL: http://theoceanismyhome.wordpress.com/
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh vad du skriver fint.

2012-09-15 @ 11:52:56
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Anonym

Jag kommer över någon helg och gråter med dig! Har precis börjat med det arabiska alfabetet...

2012-09-15 @ 21:11:44
Postat av: Sara

...det vara shejken som skrev det.

Svar: Ååh ja kom hit!!! Vi kan gråta och tröstäta eller nåt haha. Jösses alltså.
Michelle Cañada

2012-09-15 @ 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
MUSIK FÖR IDIOTER
Michelle Cañada

Michelle
Michelle 20 år.
Bor i Stockholm och läser till civilingenjör i Industriell Ekonomi på KTH, men är ursprungligen från Nyköping/Oxelösund. Här kan ni följa min väg mot mina drömmar.

Kontakt: [email protected]

© Michelle Cañada
Ej tillåtet att kopiera bilder utan att länka, alternativt be om lov först.
bloglovin